تولید محتوا چیست ؟
یکی از ارکان اصلی دیجیتال مارکتینگ در دنیای اطلاعات امروزی ، تولید محتواست؛ تولید محتوا باعث افزایش محبوبیت ، فروش ، جایگاه اجتماعی و استحکام جایگاه مردمی می شود.
اما یک نکته اساسی وجود دارد تولید محتوا با تبلیغات کاملا متفاوت است!
برای مثال به تصویر زیر نگاه کنید:
این تصویر علاوه بر اینکه خاطرات کودکی را برایتان زنده کرد شاید لبخندی نیز بر لبانتان جاری شد و حتی به وضوح چند سکانس از این کارتون در ذهنتان مجسم شد! اما آیا آخرین تراکتی که عکس این انیمیشن روی آن بود را به خاطر دارید ؟ این تفاوت اصلی تولید محتوا با تبلیغات است!
با ورود تلکنولوژی ها جدید تولید محتوا هم کاملا دگرگون شده و به سمت تولید محتوا در فضای مجازی پیش می رود ، این بدین معنیست که حتی با کمترین آشنایی به اصول تولید شما هم میتوانید یک محتوای ارزشمند تولید کنید ، بله محتوای ارزشمند یک اصل در تولید محتواست.
تولید محتوا باعث ایجاد محبوبیت و برند سازی:
با تولید محتوای خوب و با ارزش میتوانید با کسی که قبلاً از خدمات یا محصول شما استفاده کرده ارتباط داشته باشید. با ایجاد ارزش و متقاعد کردن مشتری به اینکه شما برای شخص او ارزش قائلید، میتوانید وفاداری وی را بخرید. همچنین شاید بسیاری از مخاطبان شما نتوانند به مشتری شما تبدیل شوند ، ولی مسلماً نام برند شما را خواهند شنید و این برندسازی میتواند نقش کلیدی در آینده کسب و کارتان بازی کند. این مسئله حتی میتواند در جذب و استخدام نیرو کمکتن کند و افراد متخصص بیشتری تمایل خواهند داشت جذب سازمان شما شوند.
محتوای ارزشمند چیست ؟
در تولید محتوا به سبک امروزی به راحتی می توان با کپی کردن مطالب دیگران و با کمی چاشنی تغییرات تولید محتوا نمود! اما این یک محتوای ارزشمند نخواهد بود ، در فضای مجازی یکی از اهداف تولید محتوا افضایش رتبه در مورتور های جستجوست و قطعا برای موتورهای جستجو محتوای ارزشمند الویت است.
برای داشتن محتوای ارزشمند حتی باید دقت نمود که از کپی کاری دوری کرد و سعی در تولید متحوای یکتا (یونیک) نمود.
هدف نهایی در تولید محتوا چیست ؟
اگر تولید محتوا به گونهای باشد که بتواند نیاز افراد را پاسخ دهد در واقع توانسته است به هدف خود برسد. شاید به ظاهر نوشتن و طراحی مطالب و گذاشتن عکس های که چشم مخاطب را نوازش می کنند، برای خوانندگان و جلب توجه آنها در ظاهر کار ساده ای به نظر برسد، اما تنها این امر از دست متخصصان این حوزه بر می آید.
در مقاله بعدی به ابعاد فنی تولید محتوا خواهیم پرداخت